Cybex Pallas M-fix

Cybex Pallas M-fix to fotelik do którego podchodziłam z ogromną rezerwą. Na początku mieliśmy testować Sironę, jednak ze względu na ciążę zrezygnowałam z testu nissana Pulsara, a co za tym idzie pożegnałam się z dostępnością isofixa na jakiś czas. W corsie z naszego rocznika jak wiadomo takiego luksusu w fotelu się nie uświadczy. Dlatego podczas wizyty w Cybexie zdecydowaliśmy się na przymiarkę Pallasa do naszej kanapy i udało się, pasuje. Tu dla was pierwsza informacja, że jeśli na stronie wasz samochód nie jest zaznaczony jako kompatybilny z danym fotelikiem samochodowym to nie znaczy, że nie będzie pasował. Wystarczy podjechać do sklepu i przymierzyć do kanapy, a możecie być pozytywnie zaskoczeni rezultatem.

na bloga1

Pallas jest rewelacyjnym fotelikiem, ale do samochodu, który posiada wyżej wymieniony system isofix, inaczej jego użytkowanie będzie nieco uciążliwe. Jeśli fotelik zamocowany jest na waszej kanapie za pomocą isofixa to jedyne co do was należy to wsadzić dziecko do fotelika i wsunąć osłonę tułowia tzw. Poduszkę. Schody zaczynają się jeśli chcecie zapiąć fotelik na pasy. Możecie to zrobić zarówno za pomocą pasa biodrowego jak i pasa trzy punktowego. Wtedy wsadzacie dziecko, zakładacie osłonę i dopiero zapinacie pas, pamiętając oczywiście o tym, by odpowiednio mocno go dociągnąć i by pas znajdował się w wyznaczonych miejscach. Musicie użyć tutaj nie tylko siły, ale również przeciskać się by zapiąć pas – z większym ciążowym brzuchem raczej nie byłabym w stanie tego zrobić.

na bloga3

Pallas to fotelik z przedziału wagowego 9-36 kg, do 18 kg dziecko podróżuje na specjalnej bazie, która sprawia, że fotelik jest wyższy, w tej samej bazie umiejscowiony jest system isofix, który chowa się w specjalnych rynnach.

Gdy maluch osiąga magiczne 18 kg ściągamy bazę, a także pozbywamy się osłony tułowia, a dziecko w foteliku zapinamy już tradycyjnie jak dorosłą osobę trzy punktowym pasem bezpieczeństwa prowadząc go przez wyznaczone w foteliku miejsca.

na bloga50

na bloga51

na bloga8

na bloga9

Nie jestem fanką fotelików z tak dużego przedziału wagowego, choć Pallas w tym przypadku jest niezwykle przemyślany i regulacja zagłówka dopasowuje się idealnie zarówno do niskiego dziecka jak i wysokiego, to mimo wszystko uważam, że lepiej raz na 3/4 lata zainwestować w nowy fotelik, niż przewozić dziecko kilka lat w jednym.

Najbardziej w tym foteliku brakowało mi rozkładania do spania. Teoretycznie jest rozkładanie w zagłówku, żeby główka dziecka nie leciała w trakcie snu, ale nie ma możliwości użycia tego w trakcie jazdy w odróżnieniu od naszego Chicco Xpace, którego rozkładamy jedną ręką nawet trakcie prowadzenia samochodu, a Lena spokojnie sobie śpi, co robi dość często na dłuższych trasach.

Ogromny plus dla Pallasa za dodatkową osłonę boczną, którą znajdujemy po obu stronach zagłówka fotelika, wystarczy wycisnąć ten znajdujący się bliżej drzwi, a dzięki temu zwiększa się dystans jaki musi pokonać przeszkoda do głowy waszego dziecka.

na bloga4

na bloga7

na bloga15

Jeśli dobrze przyjrzycie się zdjęciom to zobaczycie, że Pallas w porównaniu do naszego Chicco jest po prostu ogromny, a co za tym idzie jest niestety również bardzo ciężki. Z jednej strony można to traktować jako jego zaletę, ale jeśli nie macie męskiego, silnego ramienia do pomocy to możecie mieć problem.

na bloga6

Jeśli nie zależy wam koniecznie na pasach w foteliku to Pallas jest świetną alternatywą, szczególnie, że dość dobrze wypada w testach bezpieczeństwa w swojej kategorii wagowej. Ja mimo wszystko pozostanę przy tradycyjnym foteliku na pasy, do którego spokojnie możemy zamontować stoliczek podróżniczka, czy wygodnie przykryć dziecko kocykiem, co niestety w foteliku z ochroną tułowia nie jest możliwe.

na bloga14

na bloga13

na bloga12

na bloga11

na bloga10

na bloga5

na bloga2

Pozdrawiam Karolina M.

*Dziękujemy marce Cybex za udostępnienie fotelika do testów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

6 thoughts on “Cybex Pallas M-fix

  1. Czyli powyżej 18kg fotelik nie jest wpięty w izofix?
    Jechała w nim Lena dłużej? Zastanawiam się ile byłabym w stanie wytrzymać z tak ułożonymi rękami 😉 mamy cybexa do 13kg i jestem zadowolona. Niestety w fotelikach dla starszych dzieci nie widzę nic dla siebie.

    No i według strony producenta nasz aton q nie pasuje do naszego auta 😉

    1. Powyżej 18 kg tylko pasy o ile się nie mylę ale tak nam tłumaczyl ekspert. Co do pasowania fotelika to mówią ze po prostu w danym modelu auta nie był testowany dlatego nie ma informacji ze pasuje. Mnie z większych fotelików najbardziej przekonują recaro 😉

      1. To powinni mieć taką informację. Przynajmniej więcej ludzi spróbuje fitelik dopasować do swojego auta 😉
        U nas króluje Römer. Już wybrałam chyba kolejny fotelik dla Mateusza. I będzie to taki z przedziału 9-36 aby jak najdłużej jeździł w pasach pięciopunktowych. A ten Römer ma do 25kg pasy w środku :)

    2. Fotelik pallas m fix ma isofix do wpinania przez cały okres użytkowania. Filmik instruktażowy na YouTube wszystko wyraźnie pokazuje. Zwyczajnie trzeba wypiac te szyny z bazy, i zamontować w prosty sposób pod fotelikiem gdzie była baza 😉
      Pozdrawiam